Nytt om hälen.

Idag träffade jag bästa Seth Ronland, grundare och ägaren av Brezze fitness i Ystad. Bokade en pt-timme för att hoppas få råd om min häl. Och visst hittade han orsaken till mitt onda 🙂 Det satt ju precis som han sagt inte i hälen, utan istället fanns orsaken på annat håll. I knät, korsryggen men främst i höften. Jag vet ju med mig att jag varit stelare och inte så töjbar i vänster sida. Impingement i labrum, nedsatt rörlighet i leden är orsaken till min onda häl.

Så nu har jag fått en massa övningar att göra dagligen, rulla på boll, rulla med foamroller övningar med och utan kompressionsband samt stretchövningar. Seth sa också att han tyckte att jag skulle börja springa så smått igen. Det var baske mig det finaste jag hört på länge!

Tack säger jag! 🙂

kompressionsband

fot

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s